Loading...

FAQs – nejčastější dotazy

Pokud chcete využít možnosti hrazeného očkování, vždy doporučujeme navštívit Vašeho praktického lékaře. V našich očkovacích centrech poskytujeme pouze komerční, tedy nehrazené očkování.

O očkování vždy rozhoduje lékař po domluvě s klientem a s ohledem na okolnosti (druh očkování, zdravotní stav, datum odjezdu apod.). Většinou jsou klienti očkováni už při první návštěvě centra.

Zdravotní pojišťovny přispívají na očkování, nicméně se výše příspěvků a druh očkování, na který přispívají, se liší u každé pojišťovny. Podrobnější informace naleznete vždy na stránkách své pojišťovny, pro rámcovou představu se můžte podívat na přehled příspěvků na našich stránkách zde.

Elektronický očkovací průkaz (EOP) je služba společnosti Avenier. EOP je online uživatelská evidence na sledování absolvovaného očkování a jeho účinnosti. Tuto evidenci lze doplňovat dle Vašich potřeb. EOP zároveň obsahuje doporučení k dalšímu očkování v závislosti na vašem věku. Do Elektronického očkovacího průkazu se můžete přihlásit odkudkoliv, a to po aktivaci účtu v kterémkoliv centru Avenier. Služba EOP je pro naše klienty bezplatná.

Více informací k EOP si přečtěte zde.

Případná aplikace více vakcín zároveň je vždy na posouzení lékaře v centru. Objednejte se tedy na jednu vakcínu/nemoc a další postup s Vámi bude lékař konzultovat.

Platnost Vašeho očkování můžete vidět ve svém elektronickém očkovacím průkazu. Pokud tuto službu nemáte u nás aktivovanou, můžete si ověřit platnost na naší zákaznické lince.

V našem očkovacím centru můžete koupit i různé doplňky pro cestovatele, kompletní přehled najdete v našem ceníku doplňkového sortimentu.

V našich centrech neočkujeme přinesenými očkovacími látkami.

Pokud máte zdravotní potíže po návratu z cest, obraťte se na infekční oddělení krajských nemocnic, kde provádí tzv. "vyšetření po návratu ze zahraničí". Pokud nemáte tuto možnost, obraťte se alespoň na svého praktického lékaře.

V případě akutního onemocnění doporučujeme očkování odložit. Pokud však není prostor na odklad očkování, např. z důvodu brzkého odjezdu do zahraničí, je nutné posouzení lékaře o vhodnosti očkování.

V době očkování nesmíte být akutně nemocní (běžná rýma, doznívající lehčí infekce nevadí) ani brát antibiotika, očkování je možné obecně 14 dnů po dobrání antibiotik (u antibiotik však záleží na důvodu jejich nasazení). Opar je známkou oslabené imunity, ale očkování v případě potřeby nevadí, ideálně když už je opar ustupující, poté záleží i na možnosti odkladu očkování.

Překážkou není: lokální léčba mastí, antivirotik nebo užívání lokálních kortikoidů či antihistaminik, rovněž léky posilující imunityu tzv. imunomodulátory nebrání očkování. Překážkou očkování není ani probíhající menstruace u žen. 

Záleží na konkrétním druhu vyšetření, informace by Vám měl podat ošetřující lékař. Obecně však předchozí očkování není překážkou pro následná vyšetření, nejčastěji se klienti ptají na zubní prohlídku, mamograf atd. 

Očkování po darování krve je možné, ideálně s odstupem 2 týdnů (není to však nutné).

U darování krve po očkování záleží na příslušné transfúzní stanici, s jakým rozestupem pro ně budete vhodným dárcem krve. Většinou vyžadují odstup 1 měsíce, z  pohledu vakcinologie postačují 2 týdny.

Ano, obecně je možné očkovat více vakcín v jeden den (ne však všechny vakcíny), vždy záleží na posouzení a rozhodnutí lékaře. 

Ano, v našich ordinacích Vám můžeme propustku potvrdit.